Monday 12 December 2011

Why Pondan ?

Assalamualaikum
Apa khabar semua manusia normal and abnormal . Lama tak update . Sibuk cari macam mana nak setting Blog ni . Sorry kalau lama menunggu nak baca latest post . Aku sangat busy adn banyak kerja untuk disudahkan sebelum Blog jadi keutamaan . Previous dua post aku cerita pasal why Pengkid ? Kenapa pengkid jadi salah satu perosak dalam masyarakat manusia . Sangat tak adil kalau aku hanya troll pengkid tapi pondan macam mana ? Mereka jealous .


Pondan


What is pondan


Pondan (juga dikenali sebagai Mak NyahBapukDarai,Sama Species) merupakan istilah yang merujuk bagi golongan lelaki transeksual, yaini orang-orang yang mempunyai biologi lelaki tetapi mendakwa mempunyai naluri wanita. Golongan ini sering menggunakan istilah "terperangkap dalam tubuh yang salah" atau "wanita dilahirkan transeksual".

Sumber-Ensiklopedia Bebas


Roberta Close (Transeksual Brazil)

Macam-macam definasi pondan yang aku pernah baca and dengar . Antaranya gay , kalau kau ialah gay , tak semestinya kau seorang pondan . Tapi kalau kau pondan , definitely kau ialah seorang gay . Faham ? Masa aku kecik pun aku dah pernah nampak pondan berkeliaran dalam taska yang aku duduk . Memang geli and gila . Kau bayangkan kalau dia ramas kemaluan kau ? Apa kau nak buat ? Redha and mengucap la jawabnya .

Kenapa and bagaimana ?


  1. Ramai yang tertanya-tanya kenapa dia boleh jadi pondan ? 
  2. Bagaimana ada perasaan and feeling untuk jadi seorang pondan berjaya ?
  3. Kenapa dia taknak jadi lelaki ? 
  4. Dia tak suka ke ada konek
  5. Ada bacteria masuk ke masa sperma bapak dia masuk ovum Mak nya ?
  6. Dia tak takut Allah ke ?

Aku faham ramai sangat yang tanya soalan macam ni . Termasuk aku . Aku tak dapat jawab sebab aku bukan pondan and mungkin takkan jadi pondan sampai aku mati . Nak kata diorang tak cukup chromosome ke ? Tapi diorang tak cacat . Nampak normal . Tangan ada dua and kaki dua and hampir sempurna tubuh badannya , Ini selalunya disebabkan oleh hormone . Testosterone yang sikit .

What is Testosterone ?

Testosterone plays a key role in the development of male reproductive tissues such as the testis and prostate as well as promoting secondary sexual characteristics such as increased muscle , bone mass, and the growth of body hair. In addition, testosterone is essential for health and well-being as well as the prevention of osteoporosis .
Senang cerita ianya adalah hormone lelaki dan mempengaruhi perangai dan juga tumbesaran lelaki . Kalau kurang hormone ini , itu antara penyumabng kenapa kadang-kadang mereka jadi lembut and sangat pelik .

Didikan Ibu Bapa

Aku rasa mesti ramai yang setuju kalau aku cakap bahawa didikan Ibu Bapa adalah salah satu faktor penyumbang paling hebat dalam diri pondan . Okay , cuba korang bayangkan , Kalau dari kecik korang dididik untuk pakai baju perempuan dan bergaul cara perempuan . Mesti besar kemungkinan untuk jadi pondan kan ? 

Tapi Ris , banyak je kawan aku yang adik beradik semua perempuan dia sorang laki . Tapi manage to survive and jadi lelaki .

Itu segelintir and didikan nya betul la tu . Kalau didikannya salah , tak jadi macam tu . Aku faham kalau membesar dengan perempuan di sekeliling kita , lelaki tu akan jadi lebih polite and sopan . Tapi kalau melampau , budak lelaki tu akan lebih terikut untuk jadi macam perempun . Mereka kan budak kecik . Mereka akan follow apa saja yang ada kat depan mata mereka . Jangan lupa . Otak mereka belum berkembang masa tu . 

Didikan Agama

Didikan agama pun mainkan peranan yang penting sebenarnya . Maksud aku , sangat penting sebab melalui agama , kita akan ada pegangan . Pegangan tu satu yang utuh . Contohnya Islam . Mereka mengaharamkan glongan yang menyerupai golongan lain . Contohnya macam pondan yang menyerupai golongan perempuan dengan memakai aksesori and makan pil hormone untuk tumbuhkan buah dada . Malah sanggup melalui operation beribu-ribu untuk buang konek . 
I sanggup buang konek ni sebab I memang nak jadi perempuan betul . Yang sejati maksudnya . Faham kan ? Yang ada period sekali . Mesti ramai lelaki yang nak kan I sebagai Isteri yang sah .
Nampakkan betapa ceteknya akal dan minda . Pernah tak diorang fikir bila dah tua apa akan jadi kat diorang . Sekurang-kurangnya pun fikir lah masa dalam kubur nanti . Macam mana masa kena azab . Masa tu dah terlambat kan . Okay , katakan lah korang tiba-tiba nak bertaubat masa dah tua nanti . Macam mana nak pasang balik konek yang korang dah buang tu even korang simpan dalam botol ?


Kisah Benar


Ada satu kisah benar yang berlaku di salah satu hospital swasta sekitar Kuala Lumpur . Ini aku dapat dari kawan aku sendiri . Satu hari , ada seorang lelaki datang untuk berjumpa Doctor dengan membawa satu balang besar . Bila dia masuk ke dalam bilik Doctor , dia naik kan balang tu ke atas meja dan minta Doctor tolong pasangkan balik konek yang dia dah potong tu . Untuk pengetahuan semua , ini mustahil . Pondan tu dah pergi ke 5 hospital sebelum ni dan hasilnya sama . Nak jadi macam ni ?


Salah Tuhan


Alasan paling biasa dalam perdebatan isu ni . Tak habis-habis salah Tuhan , salah kau pernah fikir tak ? 
Tahukah kau bahawa aku adalah antara manusia malang yang bernama perempuan tapi terperangkap dalam badan lelaki ? Ini salah Tuhan .
Jangan sesekali melanggar qada dan qadar . Ingat kau siapa , pencipta kau siapa . Kau harus bersyukur sepatutnya . Bukan salahkan Dia . Bila kau dah dilahirkan sebagai lelaki , kau harus hidup sebagai lelaki , bukan tukar dengan operation and pil hormone bodoh tu . Kau ingat kalau kau salahkan Tuhan pun , kau dapat tukar ke ? 
 Naluri aku memang macam ni . I'm craving to have fefek as my alat sulit and craving for konek to hold on to .
Rasa macam  nak sepak muka kau and pijak pakai high heels tahu tak ? Benda ni sebenarnya adalah sejenis penyakit dan boleh dirawat sebenarnya . Cuma keinginan yang bataskan perubahan seksual ni . Fikir-fikirkanlah .


Pergaulan dan sokongan kawan


Sokongan kawan dan jenis kawan yang kita pilih untuk kawan pun sangat mempengaruhi perangai dan kelakuan kita sebenarnya . Maksud aku sangat membantu . Sebab , kau bayangkan kalau kau kawan dengan budak-budak jahat , jahat la jadi kau . Kalau kau kawan dengan budak-budak pondan , patah lah kau . Simple kan nak faham ?
Kawan-kawan I semua patah , takkan I sorang nak jadi tak patah ? Diorang semua suka konek , I pun follow la . Kata BFF kot . Kalau boleh kubur pun I nak sama dengan BFF I .
Nampakkan betapa pelik nya golongan macam ni . Ni apa yang aku assume and hasil dari apa yang aku baca dalam research orang kebanyakan . Jangan salahkan aku . Salahkan diorang . Aku faham bila korang kata ,
Accept kami seadanya
 Memang kami terima korang seadanya , tapi kalau kau pembawa gejala buruk and boleh meracuni fikiran manusia lain , kami yang normal tak boleh duduk diam and berpeluk tubuh saja . Minta maaf , kami memang bukan manusia yang korang bayangkan yang akan menerima golongan macam korang ni dengan hati terbuka .


*****


Korang mesti nak diterima dalam society kan , dalam masyarakat tapi dalam dunia sekarang dalam Malaysia ni , aku berani jamin korang takkan diiktiraf sampai bila-bila . Kalau nak jadi pun , tunggu aku mati dulu . Aku taknak benda macam ni boleh mempengaruhi fikiran anak-anak aku atau pun generasi aku yang lain . Bukan aku discriminate . Tapi aku nak tunjuk kan ni bukan benda yang betul and patut untuk dibuat .

Sekian . Harris Fitri .

3 comments:

99boy said...

Boekk aa..

Fid"s said...

Satu punca lg ialah kuat onani atau lancap banyak sgt. Smpi nk kering terus testosterone.

Jgn lancap byk nnti jadi pondan, awek cntik tak suka. Kene ejek dan buli.

Nak lancap lg ke?

Fid"s said...

Cuba fikir...biasanya pondan ni terjadi pada awal remaja. Awal remajala prilaku masturbasi terjadi. Itulah sebabnya. Testosterone mengeraskan tubuh.