Monday 23 January 2012

Loyalty

Assalamualaikum

Apa khabar semua hero dan heroin Cinta di Malaysia ? Sihat ?

Minta maaf sebab dah terlalu lama tak update . Dengan kerja dan amanat lain memang susah nak update blog . Laptop aku pun rosak dan dah jadi bodoh . So perlukan sedikit masa untuk bagi dia pandai semula . Lama aku tak update pasal Love kan . Ramai yang tanya . Kenapa aku tak update pasal tu ? Jawapan yang senang .

I have NO IDEA 

Senang kan jawapan nya ? Lagi pun kalau tengah sibuk , blog bukan lah priority even aku boleh update blog ni melalui phone aku . Okay , lets get to work and rungkaikan apa topic kali ni . Aku pasti topic kali ni sangat membawa hidayah kepada siapa-siapa yang bercinta dan masih menunggu . And mentality bodoh manusia tentang maksud 'LOYALTY' . Bukan 'ROYALTY' .

Apa maksud LOYALTY atau SETIA ?

Loyalty - Faithfulness to commitments and obligations .


Ramai yang dah salah anggap dengan perkataan ni . Dan selalu perkataan ni dicakap kan kepada orang yang salah . Awful kan ? Okay . Rugi lah senang cakap . Sangat rugi . Kalau bagi kat orang yang betul mesti worth it kan . Okay . No jokes this time . Ramai orang dalam dunia ni dah salah buat mengikut maksud kepada perkataan di atas . Contohnya setia kepada Mr Balak dan Cik Awek . Which kadang-kadang makan diri sendiri . Okay . Aku faham perkataan apa yang korang nak cakap kat aku .

Why and Kenapa ?

Why and kenapa jadi macam ni ? Kenapa susah sangat ? Ramai yang tanya soalan macam ni dan tak tahu jawapan sebenar sampai la satu hari tu semua terbongkar dan menyesal dan ugut nak bunuh diri telan cuka kedai Ah Seng . Tak salah setia dalam tunggu orang yang mungkin akan jadi teman hidup kita dalam dunia ni . Atau pun orang yang bagi motivasi untuk berubah or anything . Setiap orang ada sebab sendiri kenapa mereka setia dan tak senang berubah hati . Kalau cinta tu datang selalu , dah takde istimewa benda tu kan ?

Tanggapan Salah Terhadap Orang Yang Setia

Untuk part ni aku akan lebih open dan mungkin akan hancurkan hati orang yang baca ni . Kalau anda jenis yang cepat menangis , jangan baca . Percaya lah . Ini adalah untuk manusia bodoh yang suka memfitnah dan menyampaikan anasir jahat melalui mulut longkang yang tersumbat .

1.Dah 'Kena' Letuueww

Ini adalah salah satu lagi pendapat atau pun pendapat yang sangat bodoh dan juga kadang-kadang tak masuk akal dan sangat memalukan . Benda ni selalu ditujukan kepada kaum perempuan . Kesian mereka yang betul-betul tunggu sebab sayang . Benda tu tak perlukan sebab pun . Dah kata sayang . Banyak sebab . Mungkin sebab diorang handsome ke , playboy ke , reti jaga 'burung' ke ? Mana kita tahu kan .

Benda macam ni memang dikatakan ramai sangat yang akan buka mulut dan cakap macam ni kalau mereka dapat tahu seorang perempuan tu menunggu macam orang gila even EX Mr Balak dah ada orang lain dan hampir mustahil untuk mereka patah balik kat mereka . Memang la kita cakap diorang bodoh la , apa la . tapi tu kan hak masing-masing . Macam hangpa dulu juga . Cakap first love hangpa tahan sampai sekarang ?

Sangat tak baik bila perempuan tu dituduh macam ni . Hangpa ingat semua perempuan murah ka ?

Ahh , sosial gitu , confirm la kena . Tu susah sangat nak move on . Standart la . Kan dah menyesal sekarang . Padan muka . Kalau kahwin pun , confirm kena cerai sebab dah tahu dah kena tebuk .

Aku berani cakap 60% lelaki biasa akan cakap macam ni . Mentality sekarang yang perlu diubah . Tak semestinya macam ni . Mereka ada sebab-sebab sendiri kenapa diorang tunggu and kadang-kadang mereka tak perlu share benda tu satu dunia . Disebabkan satu mulut yang buka cerita pasal ni , memang rumours akan spread dan nak detect siapa yang start adalah hampir mustahil . Aku sarankan hentikan benda ni dan fikir positive .

2.Kena 'Kangkang'

Kalau perempuan macam di atas tu , lelaki pula dituduh kena nasi kangkang . Pernah dengar nasi kangkang ? 

Maksudnya - Nasi atau makanan yang dikangkang dan dibaca jampi serapah dewa tahap tujuh bagi membuat lelaki tu ikut telunjuk . 

Mentality yang agak bodoh di situ dan ditambah dengan kebodohan mulut-mulut yang bawa khabar angin ni . Takkan la hanya sebab dia setia tunggu Cik Awek yang tak layan dia dan dah move on tu kau nak cakap dia dah kena nasi kangkang . Untuk pengetahuan ramai , nasi kangkang bukanlah menu yang senang untuk dibuat . Bukan semua ada kepakaran nak buat macam tu . Even Chef Wan pun perlukan guru kalau dia bercadang nak buat gitu .

Mungkin sebab dia tunggu Cik Awek tu adalah dia susah nak move on ke or dia nampak something yang korang sendiri tak nampak . Kena guna mata dia baru lah nampak apa yang dia nampak special sangat tu Jangan cepat tuduh yang bukan-bukan terhadap mangsa seksaan jiwa kekasih masing-masing ni . Mereka special .

Conclusion

Kadang-kadang tak semua dalam dunia ni kita boleh  faham . Ada juga benda yang susah nak faham . Macam Setia and Loyalty ni . Ini antara benda yang susah nak faham . Mereka ada sebab-sebab sendiri dan alasan kukuh yang tak dapat diorang bagitahu dunia atau korang . Jangan sekali-kali menuduh apa yang tak patut kat diorang ni . Korang tak tahu apa yang pernah dilalui mangsa-mangsa ni . Mereka ada hati dan juga perasaan yang tak patut korang robek setelah mereka dirobek oleh bekas kekasih mereka .

Sekian , Harris Fitri .

No comments: