Wednesday 21 September 2011

How to get rid of your Ex(s)

Assalamualaikum

Tekan Play and tengok Video ni . Kalau tak , korang takkan faham post di bawah .



Apa khabar semua lelaki lawa and perempuan handsome ? Ada sihat ? Harap sihat . Post kali ni akan menggoyangkan semua yang nak get rid of their Ex . Ramai complaint dengan aku pasal benda ni . Maksud aku kawan-kawan aku . Ada yang cakap ,

Ris , aku dah break up setahun lebih . Tapi susah sangat nak lupakan dia .
Alasan yang busuk and lame malah tak best . Booo kat depan cermin la . Perkara ni adalah perkara senang sebenarnya , cuma banyak yang tak tahu and bajet-bajet setia dengan tupperware EXample diorang . Aku tahu ranai yang setuju and tak bangkang . Topik ni macam ramai yang tunggu and nak tahu kan ? Sit back , relax and read .

Fakta mengarut tentang Ex .



  1. Dia jahat
  2. Dia player , peMAIN
  3. Dia curang
  4. Dia gay or lesbo
  5. Dia takde hati
  6. Dia murah
  7. Dia orang paling korang benci dalam hidup
  8. Dia kikis duit leetuw
  9. Dia tak handsome or tak lawa
  10. Dia kedekut and tahi hidung masin
Pernah dengar pasal Ex kawan-kawan korang yang macam ni tak masa sesi mengumpat dalam dorm or hostel masa lepak-lepak kosong . Termasuk lelaki ye . Biasa sungguh gua dengar benda macam ni sampai boleh buat list . Ini hanya fakta yang mengarut yang tak ada asas untuk kutuk tupperware korang . Diorang kan orang yang ajar korang apa yang salah and betul nak dibuat . So , bila ditinggalkan or meninggalkan , jangan la cerita kat orang keburukan diorang . Dosa tau .

How to ged rid of your Ex(s)


1. Find a new person

Ini perkara senang kalau korang lawa and handsome sebab most of the people dalam dunia ni hanya tengok apa yang dia nampak and sangat jarang tengok apa yang ada dekat dalam . Nice . Ada kawan gua relax je tukar setiap 2 or 3 bulan . Ganas , tapi muka handsome and jambu kan . Untung laaaa\
Tapi Ris , lain nya rasa dengan dia(orang baru) , dulu dengan _ _ _ _ _ , sweet je rasa nya    . Sayang aku dengan dia macam aku sayang kucing jantan aku , tapi dengan dia aku sayang dia macam sayang Model Gundam aku .
Memang la takkan sama . Dah nama pun orang lain , so lain la perilaku and habitatnya . Dulu sweet , sekarang ganas and garang orangnya . Move on sudah , bukan susah sangat . Gua boleh je . Gua couple sekali je kot dalam 20 tahun gua hidup ni .
 Tapi aku dah janji dulu-dulu masa sweet-sweet dulu nak kahwin dengan dia dulu Ris .
Terfaktap mendengarnya . Janji ? Haha . Promises are meant to be broken . Faham ? Owh , janji dengan Mr Balak or Cik Awek tunaikan , takut berdosa . Janji dengan Allah , parent ? Pernah fikir or ingat ?

2.Diversional therapy

Pernah dengar ? Antara cara paling effective kalau nak lupa masalah . Cari la hobi yang akan buat korang divert otak dari fikir-fikir masalah yang tak relevan langsung ni . Cari hobi atau belajar benda baru dalam masa period edah tu .
Takde dia Ris , aku tak boleh buat apa-apa kerja . Aku rasa macam lifeless . Aku makan overkenyang , mandi tak kering-kering and tidur sampai 18 jam sehari . 
Noob gila kau . Benda tahi macam ni pun susah nak get rid . Macam aku dulu , aku buat benda yang busy kan diri sendiri and buat activity yang akan jauhkan korang dari sorang-sorang . Contoh macam pergi class belajar something macam belajar classical guitar or swimming class adalah benda yang paling bagus untuk dibuat masa macam ni .

3.Delete nombor and gambar , block Facebook , Twitter , Skype and Twitter .

Ni antara paling susah nak buat . Gambar-gambar sweet ,adoreable and loveable tak boleh nak delete kan ? Bila nak tekan je rasa macam susah sangat . Satu click je kot nak delete . Susah sangat ke ? Noob !
Delete picture pun Ris , aku ada backup dalam dompet . Delete nombor pun , dalam otak aku ingat . Block Facebook lagi la tak boleh , macam mana nak stalk dia ? 
Kadang-kadang tergelak je bila ada orang cakap macam ni . Please la jangan gedik sangat . Geli la tahu tak . Nak muntah 3 kali je dalam seminit .
 Hari-hari aku tengok page dia Ris , takkan nak block tiba-tiba ? Sedih tau . Semalam je , dah 2 julap aku minum nak bagi tahi keluar .

Noob . Kalau parent korang , sanggup pula block page diorang supaya diorang tak tahu activity jahat korang dekat Facebook . Parent korang taknak tengok hari-hari ? Lagi sayang Encik Balak and Cik Awek dari parent sendiri ? Fikir-fikirkan .
Tapi Ris , hari-hari dia call aku , text aku macam nak mati . Nak aku leetuew . Huhu .Nanti tak layan , cakap sombong pulokkkk .
Nice . Ini paling best , cakap benci , cakap menyampah , tapi layan jugok . Tahi betul . Ignore sudah . Apahal ? Susah nak ignore ? Mesti nak reply ? Gatal tangan nak SMS ? Gedik ? Macam apa yang kawan aku pernah cakap kat Ex dia ,
Kalau you tak layan , takde maknanya dia nak text-text you lagi . Lama-lama mesti dia bosan . Dia hanya akan keep trying bila ada respond .
Nampak ? Geli leeuw gini . Mulut kata benci , hati kata malu . Ini hipokrit namanya . Nampak kan ?

4. Cara paling tak digalakkan .



  1. Kalau dia lelaki , korang sepak private part dia , bagi mandul , so dia dah takde nafsu kat perempuan .
  2. Kalau dia perempuan , cerita kat semua orang dia perempuan jalang .
  3. Kalau dia lelaki , cerita kat semua orang dia suka minta geli-geli
  4. Kalau dia perempuan , cerita kat semua orang dia suka kikis duit korang
  5. Kalau dia lelaki , cerita kat semua orang dia takde teruna .
  6. Kalau dia perempuan , suruh dia jadi lesbo .
  7. Kalau dia lelaki , suruh dia jadi gay . 
  8. Kalau dia perempuan , suruh dia jual diri .
*Ini cara paling tidak digalakkan dan ditegah agama .

5. Cari scandal or kawan baru .

Aku faham ramai yang macam terkejut bila cakap pasal sacndal sebab benda ni budak-budak je yang buat . Tapi kadang-kadang scandal ni lagi bagus sebab takde komitmen and boleh bersayang-sayang sesuka hati . At least bila nak tengok wayang ada orang teman . MAksud aku contohnya macam ni , korang lelaki and korang ada taman dalam hati . Tiba-tiba ada cerita romantik dekat wayang , takkan korang nak pergi tengok ajak member lelaki ? Faham kan maksud aku ?
Kalau scandal aku sayang aku macam mana Ris ? Kalau la .
Blah sudahh . Jangan nak meleret-leret . Haritu janji bagai anti Cinta . Lempang nak ? Lagi pun masa tengah panas memadu asmara , mana nak duduk dengan lelaki . Mana nak lepak dengan jantina sendiri . Tapi bila dah bercerai berai , masa tu la kawan ni paling berharga . Contohnya mereka akan update status macam ni dekat Facebook .
Ingat aku tak boleh hidup keeeuw tanpa kau ? Aku adeew kawan-kawan leeuw ! Huh ! Tak hingin den nak hidup dengan orang macam ekau !
Part ni aku malas nak hurai . Korang faham-faham sendiri la .

6.Buat lagu .

Mesti semua pelik kenapa aku cakap buat lagu kan ? Ini hanya untuk musician la . Contohnya macam aku , aku ada satu video di mana aku buat lagu untuk ex aku . Sorry Ex . Kita dah baik kan pun . You wouldn't even read this . I know that . Haha . Contohnya macam Video aku dekat atas sekali .

By the way , lagu ni mendapat comment sebanyak 400+ masa ianya dipost di Facebook . Sekarang aku dah hide pun video tu . Thanks to Zee Avi .


*Video tu dibuat masa tekanan dan masa zaman pra-matang . Jadi jangan ingat aku jahat . Itu dulu-dulu . 


Conclusion


Tak semua Ex tu jahat . Maybe ada sebab tertentu dia tinggalkan korang . Jangan musuhi . Semua diorang adalah manusia biasa yang tak terlepas dari kesilapan . Jangan judge diorang dengan terlalu senang . Minta explanation and penjelasan dari diorang . Bermusuh or bercerita kepada orang ramai tentang keburukan dia tak menyelesaikan masalah . Thanks readers . Leave your feedback and share it on your wall on Facebook .

No comments: