Saturday 6 August 2011

Angkat yang terangkat angkat

Assalamualaikum

Pernah dengar tentang Abang or Kakak angkat ? Mesti banyak kan ? Especially kepada yang gedik dan juga handsome-handsome sekalian . Maklum la . Nak jadikan adik angkat mesti la yang stylo and panas-panas ye tak . Walaupun Abang and Kakak angkat sesejuk aiskrim . Adik angkat wajib lah untuk panas . Jangan risau , aku takkan troll korang yang berstatuskan ADIK ANGKAT gila-gila . Sikit je . Maybe . Jangan takut baca okay .

Abang Angkat


Abang angkat-adik angkat(perempuan)


Abang angkat ialah abang yang takde kaitan darah namun dianggap seperti abang sendiri . Selalunya hanya dibuat oleh perempuan - perempuan gedik lawan and manja . Biasa la kan . Biasanya situasi ni berlaku di asrama . Ini berdasarkan pengalaman aku sendiri which kawan baik aku sendiri nak test awek ni lalu tak dapat . So dijadikan adik angkat pun jadi la . Dari tak dapat terus kan . Dalam proses mana tahu boleh adjust kan . (Ayat sejukkan hati)

Takpe la tak dapat jadi Boypren pun . Kita jadi abang and adik angkat nak ?
Ini lah ayat yang keluar dari message member aku . Ni yang dia tunjuk la . Sumpah aku tak buka message senyap senyap intai . Lalu dengan nada gedik perempuan tu pun balas .
Boleh la . Kita jadi angkat-angkat , hik hik .
Ini situasi biasa . Jangan pelik or tergamam . Kadang-kadang benda ni perlu untuk divertkan minda sendiri . Daripada obses dengan seseorang nak ngorat tak dapat kan . Lagi pun ini memupuk semangat sayang-menyayang antara insan-insan dengan menjadikan mereka macam adik beradik kita sendiri kan . Jauh dari nafsu .

Abang angkat-adik angkat(lelaki)


This one bagi aku awful , lame and freak . Sebab macam gay kan ? Tapi try to look at the positive side . Maybe untuk program Mentor Mentie or program-program . Tak pun memang diorang sangat-sangat rapat which yang terlalu rapat . Jangan anggap diorang gay . Dosa kan fitnah .

Tapi bagi aku kalau macam ni tak payah la nak berangkat-angkat sebab akan menimbulkan fitnah or benda-benda pelik contohnya
Gedik sial nak berabang angkat dengan lelaki juga . Gay ke apa ?
Batang and batang nak berangkat angkat ? Angkat batang ke ?
Ini contoh sahaja . Jangan ingat aku jahat sangat . Aku baik . Sangat baik . Believe me . Ini sekadar nasihat . Don't take it as a serious matter . Aku tak pernah discriminate golongan-golongan macam ni .

Kakak angkat-adik angkat(lelaki) 


Ini salah satu isu yang sangat-sangat sensitive juga . Terutama bagi diri sendiri . Memang la macam tak patut . Macam gedik pun ada kan . Tapi untuk orang yang tak punya kakak , tak salah kot . Lagi pun memang dia ikhlas and sangat-sangat tahu nak layan macam mana kan .

Untuk aku , aku lebih suka orang yang kasar which tak layan aku macam perempuan . Tapi macam lelaki . Kasar , carut je . Takde cover-cover . Nak makan , makan je . Tak cover ayu or cun . Ini yang aku dapat sekarang . Sangat berpuas hati .


  1. Baik
  2. Tak cover
  3. Cakap lepas
  4. Bagitahu everything
  5. Tak pernah lupa masa susah and senang
Bila layan macam kawan-kawan and lastly akan hormat and sayang macam kaka sendiri . Tak lebih and tak kurang . Kadang-kadang akan sampai satu tahap yang dia akan jadi orang yang paling kita percaya . Dan kita akan jadi antara orang yang paling dia percaya sebagai adik .

Kakak angkat-adik angkat(perempuan)

Untuk status yang ni . Memang boleh diterima akal and logik . Perempuan memang dilahirkan dengan sifat yang sangat lembut and friendly . Tak macam lelaki yang kasar and tak kisah apa orang cakap . Lagi pun kalau situasi macam ni . Memang selalunya berlaku selalunya kat asrama . Macam aku cakap tadi . This one is on the positive sight .

The dark side is . Benda ni berlaku kat college aku sendiri kan .Kakak andkat punya angkat sekali sudah terangkat sebab ada yang mengaku suka pula . Kepala otak dia . Kan haram benda tu . Jangan la jadi lesbian and rosakkan komuniti ni . 

Sometimes , you don't have a bloodbond siblings . You have to find them . I've found mine . Thanks a lot Sister . I know you will never read this post . :) 

No comments: